X-Learning, the next level in e-learning

e-Driver maakt gebruik van de gepatenteerde X-Learning® methodiek. Waar e-learning is ontwikkeld voor kennisoverdracht, is X-Learning® ontwikkeld om routinegedrag te beïnvloeden. X-Learning® is ontwikkeld op basis van de motivational interviewing-methodiek in combinatie met verschillende gedragsbeïnvloedingstechnieken, zoals framing en priming.

TÜV Rheinland deed onderzoek naar e-Driver bij KLM Ground Services en Connexxion. Hierbij werd de X-Learning® methodiek met een interactief e-learning programma vergeleken. Met X-Learning® waren incidenten na één jaar met 22% afgenomen, in tegenstelling tot de e-learning interventie, waarvan het effect minimaal was. Bij KLM Ground Services liepen incidenten op het Schiphol Platform terug met 50%. Medewerkers namen bij de X-Learning® zelf de verantwoordelijkheid (eigen regie) om hun risicogedrag aan te passen. Het afrondingspercentage van X-Learning® ligt twee tot drie keer hoger dan bij alternatieve online leersystemen.

X-Learning® werkt op basis van permanente educatie en stemt zich continu af op de individuele deelnemer. Met meer dan één miljoen afgeronde trainingen en tweehonderd succesvolle gedragsinterventies is X-Learning® de meest effectieve methode voor online gedragsinterventies.

Gedragsverandering vereist herhaling

Bekijk referenties Bekijk brochure